Dutch Plantin is een duurzame producent van kokossubstraten uit India. De producten worden wereldwijd verkocht en Dutch Plantin wil het klantcontact centraal beheren, zodat verkoopkansen en klantcommunicatie overzichtelijk en betrouwbaar worden vastgelegd.
Dutch Plantin gebruikte een verouderd CRM-systeem zonder strikte validatieregels. Velden waren inconsistent gevuld (bijv. telefoonnummers in e-mailvelden), wat leidde tot onbetrouwbare data en lastige rapportages. De wens was helder: alle klantcontacten, verkoopkansen en klantgeschiedenis in één systeem zodat verkoop en management betere beslissingen kunnen nemen. En dat systeem werd Microsoft Business Central.

Als implementatiepartner hebben we samen met het team van Dutch Plantin de volgende stappen doorlopen: het exporteren van alle data uit het oude CRM, het transformeren naar de juiste velden (zoals het splitsen van telefoonnummers, e-mails en adressen), het importeren in Business Central en het uitvoeren van uitgebreide tests. Samen met het salesteam hebben we het verkoopproces ingericht in Business Central:
lead → kans → offerte → order, inclusief takenlijsten voor salesmedewerkers.
Alle data geëxporteerd en opgeschoond (dubbele gegevens verwijderd, velden gesplitst en gevalideerd).
Bestanden geconverteerd naar Excel-formaat passend bij de velden in Business Central.
Data geïmporteerd en getest op nauwkeurigheid en volledigheid.
Verkoopproces en verkoopkansen ingericht in Business Central.
Training en begeleiding gegeven aan het salesteam: hoe gegevens in te voeren, werken met takenlijsten en segmentatie op taal/land.
Nazorg en kleine verbeteringen geleverd (zoals filters voor Spaanstalige markten).
Betrouwbare klantgegevens en complete klantgeschiedenis: elk gesprek is traceerbaar.
Meer inzicht in lopende verkoopactiviteiten (takenlijsten en sales funnel).
Verbeterde rapportages dankzij schone, gevalideerde data.
Eenvoudige segmentatie op basis van taal, land en andere eigenschappen – handig bij het betreden van nieuwe markten of het inwerken van nieuwe collega’s.
We zijn trots dat we uit een wirwar van data een helder werkend CRM-systeem in Business Central hebben gemaakt. Met kleine aanpassingen hebben wij ook snel nieuwe collega’s kunnen onboarden en klanten kunnen toewijzen door direct op de taal te filteren.
Wil je ook je klantbeheer en verkoopkansen centraal en betrouwbaar inregelen met Business Central? Bel ons of vraag een demo! Wij laten zien welke stappen nodig zijn en wat dat oplevert voor jouw organisatie.
Wil je weten hoe wij je kunnen helpen? Plan een gratis en vrijblijvend consult.
Samen bekijken we jouw situatie en geven we advies op maat.
Vul het formulier in en wij nemen snel contact met je op.
Wij zijn open in vakanties, gesloten op feestdagen – bereikbaar op werkdagen van 08:00–18:00 uur.